Klachten
Het lokaal bestuur streeft naar een correcte dienstverlening voor al haar burgers. De diensten werken iedere dag aan klantvriendelijkheid en proberen zo vlug mogelijk een oplossing te vinden voor jouw vraag of probleem. Heb je toch het gevoel dat het bestuur je onheus behandeld heeft? Heb je een bepaalde dienst waar je recht op had, niet gekregen? Ben je niet te spreken over de manier waarop je geholpen werd? Dan kun je terecht bij de klachtenmanager om een klacht in te dienen. De klachtenmanager behandelt alle klachten op een vlotte en neutrale manier.
Je kan bij de klachtenmanager terecht voor:
- Informatie over de klachtenprocedure bij stad en OCMW
- Hulp bij het indienen van een klacht
- Het klachtenreglement - uitleg hoe klachten behandeld worden
- Aanvraagformulieren voor financiële tegemoetkomen bij een algemene ramp
Hoe kun je een klacht indienen?
De klachtenmanager kan enkel klachten onderzoeken die schriftelijk geformuleerd zijn.
- Gebruik het digitale klachtenformulier.
- Stuur een mail naar klachten@ronse.be.
- Stuur een brief naar de klachtenmanager.
Je kunt de klachtenmanager ook bellen voor vragen of als je problemen hebt om je klacht schriftelijk over te maken.