Werken op afspraak

COVID UPDATE 29/10/2020

Dienst Burgerzaken : minimale dienstverlening 

Gezien de verstrengde Coronamaatregelen, schakelt de dienst Burgerzaken over naar minimale dienstverlening. Dit om het aantal bezoekers en contacten in het stadhuis te beperken. Het online plannen van je afspraak met de dienst Burgerzaken is tijdelijk niet meer mogelijk. Er wordt telefonisch geëvalueerd of je vraag dringend is en het noodzakelijk is om naar het stadhuis te komen.

Enkel voor dringende zaken kan je nog een afspraak maken.
Neem hiervoor contact op het nummer: 055 232 782.

>> Een afspraak maken voor de dienst burgerlijke stand (aangifte geboorte, huwelijk, overlijden) kan wel nog via https://afspraken.ronse.be

 

----------------------------------------------------------------

Plan zelf je afspraak of bezoek

Omwille van de verplichte coronamaatregelen, werkt het Lokaal Bestuur Ronse al een tijdje enkel op afspraak. Dit gebeurt om de sociale afstand te kunnen garanderen, voor jouw veiligheid en de veiligheid van het stadspersoneel. Bovendien heeft deze manier van werken het voordeel dat je geen lange wachtrijen moet trotseren. Op het moment van je afspraak word je snel geholpen. Een afspraak maken kon telefonisch of per mail. Het stadsbestuur breidt deze manier van werken nu nog verder uit. 

Via https://afspraken.ronse.be kan je zelf een afspraak vastleggen voor de dienst Burgerzaken, de Technische Dienst of het Onthaal. Ook een bezoekje aan het woonzorgcentrum De Linde kan je via deze manier regelen. Je kiest uit de lijst waarvoor je een afspraak wil maken. Dan kies je een tijdstip en vul je je gegevens in. Als je een afspraak gemaakt hebt, krijg je een bevestigingsmail waarin nogmaals het uur van je afspraak staat en de documenten die je moet meebrengen. Vind je in de lijst niet terug wat je nodig hebt? Neem dan contact op met de dienst Onthaal via 055 23 27 11.

Plan nu jouw afspraak of bezoek !! 

>> UPDATE 29/10/2020 :
Enkel te gebruiken voor burgerlijke stand (geboorte, overlijden..) en bezoek rusthuis!
Alle overige (dringende) afspraken moeten aangevraagd worden via 055 232 782.

Als je een afspraak hebt, kom dan op tijd naar het stadhuis maar ook niet te vroeg, om een toeloop van mensen te vermijden. Kom hoogstens met twee personen per afspraak. Meld je vijf minuten voor tijd aan via de parlofoon van het stadhuis en begeef je daarna naar de onthaalbalie. Je krijgt er een ticket, waarna je in de wachtruimte plaats kan nemen. Volg de instructies van de baliemedewerker en neem voldoende afstand tot de andere bezoekers en personeelsleden in acht.

Vreemdelingendienst

Ook voor toeristen en vreemdelingen zijn het bijzondere en moeilijke tijden. Door de maatregelen tegen corona werden een aantal procedures gewijzigd of beschikbaar gemaakt via mail. Klik hier voor meer info over de dienstverlening vreemdelingendienstVoor meer informatie kan je steeds bellen naar 055 23 27 83.

Afspraak maken voor andere diensten

Voorlopig is het online reservatiesysteem beschikbaar voor de diensten van Burgerzaken, Technische Dienst en Onthaal.
Een afspraak plannen voor een dienst die niet in de lijst staat kan op 055 23 27 11 of via onderstaande gegevens :          

Op zaterdag blijft het stadhuis nog gesloten tot en met 31 augustus.

De stadskassa is enkel open of afspraak (055 23 27 33 - debiteuren@ronse.be). 

Richtlijnen voor een bezoek aan het stadhuis of Sociaal Huis

Sinds maandag 25 mei kan je in het stadhuis en Sociaal Huis weer terecht voor alle aanvragen en documenten. De omstandigheden zijn natuurlijk niet meer zoals voorheen en volgen de nationale veiligheidsvoorschriften:

  • Indien mogelijk gebeurt de dienstverlening telefonisch of per mail.
  • Een bezoek aan het stadhuis of het Sociaal Huis kan enkel op afspraak.
  • Maximum 2 personen per bezoek.
  • Bezoekers moeten bij het binnen- en buitengaan de handen ontsmetten. Het nodige ontsmettingsmateriaal is hiervoor ter beschikking aan de ingang.
  • Een mondmaskers dragen is verplicht!
  • Op de vloer zijn markeringen en pijlen aangebracht om een veilige afstand te bewaren. Volg deze richtlijnen.

 

TIP: heel wat documenten kunnen ook digitaal aangevraagd worden
- via eGovFlow
- via Mijn dossier
- via webformulieren